Al uw facilitaire zaken in goede handen

Facility van HWRK

HWRK heeft de antwoorden op al uw facilitaire vragen. Samen met u gaan we na hoe álles wat met facilitaire zaken en huisvesting te maken heeft uw bedrijfsproces beïnvloedt. Onze facilitair professionals staan voor u klaar, als tijdelijke kracht of als facilitair projectmanager voor langere tijd. We gaan altijd vlot, proactief en resultaatgericht aan de slag. Intern bij u op de afdeling of juist vanaf een andere locatie. Op deze pagina informeren we u specifiek over al onze facility-diensten. Hoe kunnen we uw organisatie facilitair ondersteunen?
Facility

Onze manier van werken | de zekerheid van professionals

Om uw organisatie op rolletjes te laten lopen is facilitaire ondersteuning onontbeerlijk. Een gesmeerd lopend bedrijfsproces vraagt om een dito acterende afdeling facilitaire zaken. HWRK werkt met een compacte kern van professionals, die alle facilitaire en ook huisvestingsdiensten uitvoeren of uw medewerkers bijspijkeren.

HWRK geeft u de zekerheid van:

  • zorg voor de kwaliteit van uitvoering van alle facilitaire zaken;
  • organisatiebrede bewaking van het dienstenniveau;
  • de juiste schaalgrootte bij inkoop;
  • gevraagd en ongevraagd advies om het nog beter de doen;
  • de veiligheid van medewerkers, gasten en klanten.
Exploitatiekosten | weet wat u betaalt
Exploitatiekosten zijn de kosten die u hebt als gebruiker van een gebouw. Weet u momenteel exact hoe het ervoor staat met uw energie, onderhoud, bewaking en beveiligingskosten of wat uw organisatie kwijt is aan huur, afschrijvingen en erfpacht? HWRK analyseert al uw exploitatiekosten en laat zien op welke punten u kunt verduurzamen en winst kunt behalen. Ook kunnen we een doorkijk geven naar verwachte kosten en het passende exploitatiemodel adviseren.
Facilitaire servicedesk | professionaliseren en transformeren
Een goed functionerende servicedesk is een belangrijke ondersteuning van uw organisatie. Snelheid, deskundigheid en continue bereikbaarheid van de facilitaire servicedesk zijn essentieel. Als het goed is, worden alle storingen en klachten centraal in behandeling genomen en snel verholpen zodat medewerkers zich kunnen concentreren op hun werk. HWRK beschikt over de kennis en kunde om de dienstverlening van uw servicedesk naar een hoger niveau tillen. Waar nodig en nuttig helpen we uw servicedesk digitaal te transformeren en we gaan mogelijkheden na om medewerkers zelf facilitaire zaken te laten regelen. Wilt u uw servicedesk professionaliseren, efficiënter laten werken én meer selfservice bieden, zodat medewerkers minder afhankelijk zijn van de facilitaire servicedesk? Neem contact met ons op en wij regelen het voor u.
Facilitaire kosten en doorbelasting | meer bewustwording, meer besparing
HWRK werkt met een methodiek die facilitaire kosten berekent. Compleetheid is hét kenmerk van de methodiek, waarmee we alle facilitaire kosten in kaart brengen. U krijgt per kostencategorie inzicht in welke kosten eventueel doorbelast kunnen worden aan gebruikers. De methodiek maakt daarbij onderscheid in beïnvloedbare en niet-beïnvloedbare kosten. Bij een aantal van onze opdrachtgevers hebben we zo al significante besparingen gerealiseerd. Neem contact op om vrijblijvend te bespreken hoe onze methodiek uw organisatie kan helpen om meer grip te krijgen op uw budget en kostenontwikkeling.
Een FMIS dat bij u past | van initiatief tot nazorg
Een facilitair managementinformatiesysteem (FMIS) kiezen kan een hele toer zijn. Welke software past het beste bij uw situatie? Gaat u voor traditioneel facility management op uw eigen server of voor SaaS in de cloud? HWRK adviseert, selecteert en implementeert exact het systeem dat past bij de behoeften van uw organisatie. En als u wilt begeleiden en instrueren we uw medewerkers bij de ingebruikname van de software.

De HWRK Facility Scan

HWRK gelooft dat het voor elke organisatie mogelijk is om een werkplek te bieden die aantrekkelijk is voor talentvolle medewerkers. Ook voor organisaties die niet beschikken over een eigen facilitaire dienst of facilitair professionals. Speciaal voor díe organisaties ontwikkelde HWRK de HWRK Facility Scan. Met deze scan laat HWRK zien hoe uw facilitaire dienstverlening presteert en op welke onderdelen dit beter kan.

Tip HWRK kan snel een diagnose stellen en komt daarna met een maatwerkplan voor flexibele tijdelijke ondersteuning. Wij verzorgen de inrichting en organisatie van uw huisvesting én de facilitaire dienstverlening.

Dienstverleningsovereenkomst (DVO)
Heldere afspraken, transparante kosten en geen discussies achteraf. Dat scheelt tijd en geld. Regel het goed met een DVO van HWRK. Daarmee legt uw organisatie afspraken met klanten vast over het dienstverleningsniveau. De overeenkomst beschrijft wat u levert en wat de klant mag verwachten. Zo ontstaat voor beide partijen 100% duidelijkheid over het niveau van dienstverlening. Voor uw medewerkers zijn DVO’s vertaald in een producten- en dienstencatalogus. Zo weet iedereen wat de organisatie kan leveren, welke afwijkende producten en diensten er bestaan, en hoe ze om moeten gaan met aanvragen en afspraken over tarieven en levering. Tip Onze jarenlange ervaring met DVO’s zetten we ook in om de perfecte producten- en dienstencatalogus voor u te schrijven.
Opleiden, coachen en training

Wat je deelt, wordt meer waard. Alle kennis en kunde die bedrijven doen groeien en bloeien, zijn interessant voor andere organisaties. Daarom laat HWRK iedereen in het werkveld van facility management profiteren van de ervaring die we opdoen bij onze opdrachtgevers. Ook voor uw facilitaire medewerkers kunnen we opleidingen, coaching en training verzorgen. We dagen ze uit en maken ze enthousiast voor de wereld van de facilitaire dienstverlening van morgen.

Tip Vraag eens een professional van HWRK om uw bedrijf op te schudden met een verrassend en verfrissend gastcollege. We assisteren ook graag bij assessments en eindgesprekken van facilitaire opleidingen.

Inkoop en aanbesteding facilitaire diensten

Houdt u zich bezig met de inkoop of aanbesteding van facilitaire producten en diensten? HWRK ondersteunt u bij de inkoop van extra capaciteit of inventaris, zoals schoonmaak, beveiliging of kantoormeubilair. HWRK neemt u alle rompslomp uit handen waarmee de aanbesteding van facilitaire producten en diensten gepaard kan gaan. U hebt er geen omkijken naar. We stellen de uitvraag en selectiecriteria op, bewaken het proces en maken de uiteindelijke selectie.

Tip Geen ervaring in huis om te komen tot de optimale balans tussen kwaliteit, duurzaamheid en kosten voor uw inkoopvraagstuk of aanbesteding? Met onze expertise komt u er wel!

Verhuiscoördinatie

De meerwaarde van HWRK bij verhuisprojecten is het gevolg van onze integrale benadering. Niet alleen stellen we het verhuisplan met de eindgebruiker op en voeren we het vervolgens uit, we kijken óók met een facilitaire blik naar de inrichting van ruimtes. Ook maken we kwartier, zo nodig oefenen we op de nieuwe locatie en we stemmen de facilitaire processen af op de nieuwe situatie. De organisatie krijgt een nieuw huis en komt thuis in dat nieuwe huis – en dat met zo min mogelijk verstoring van het primaire proces van uw organisatie.

Tip Een soepele verhuizing is uiteraard altijd het uitgangspunt. In de dynamiek kunnen altijd wensen, verbeterpunten en suggesties ontstaan. HWRK handelt die zo snel mogelijk na de verhuizing af met efficiënte nazorg. Daarnaast coördineren we opleverrondes en openstaande punten met leveranciers en aannemers.

Bekijk ook onze housing-diensten!

We vertellen u graag meer

Wilt u meer weten over HWRK en onze diensten en wat wij voor u kunnen betekenen? Of hebt u een concrete vraag of wens? Laat het ons weten en u hoort binnen één werkdag van ons.

© 2024 HWRK. Alle rechten voorbehouden.